Paydaş İlişkileri
Günümüzde şirketlerin yönetim kalitesini gösteren en önemli göstergelerden birinin katılımcı bir yönetim anlayışı ortaya koyabilme becerisi olduğuna inanıyoruz. Bu bakışla, tüm iç ve dış paydaşlarımızla şeffaflığa, hesap verebilirliğe, kalıcı ve karşılıklı güvene dayalı bir iletişim kuruyoruz.
Grup şirketlerimiz de dahil olmak üzere tüm çalışanlarımızın yönetime katılmalarını kolaylaştırıyor, karşılıklı bilgi paylaşımını artıracak iletişim kanalları oluşturuyoruz. Bu kapsamda niteliğine göre sürekli, periyodik ya da anlık olarak birçok iletişim kanalı üzerinden çalışanlarımızla iletişime geçiyoruz. İletişim ihtiyaçlarına göre kullanılan kanallar iştirake göre de farklılıklar gösterebiliyor. Bu iletişim kanalları arasında; entegre kurumsal intranet, iç anket çalışmaları, e-posta ve e-bültenler, kurumsal TV, poster ve afişler, itibar ve memnuniyet araştırmaları, eğitim uygulamaları, performans yönetim sistemi, mülakat ve görüşmeler, çalışma grubu ve komiteler, şikâyet ve öneri sistemleri yaygın olarak kullanılıyor. Başta şikâyet ve öneri sistemleri olmak üzere, birçok iletişim kanalına faaliyet sahalarında görev alan müteahhit firma çalışanlarının da erişimi bulunuyor.
Tüm çalışanlarımızda olduğu gibi, dış paydaşlarımızla da katılımcı, zamanında, şeffaf ve çift yönlü bir iletişim ortamını oluşturmak adına çeşitli kanallar kullanıyoruz. Takip ettiğimiz yönetim sistemlerinin birçoğu paydaş iletişim sistematiğiyle şekillendiriliyor. Tüm paydaşlarımızla iletişimimizin güçlendirilmesini hedefliyoruz. Bununla birlikte müşterilerimiz, hissedar ve yatırımcılarımız, kamu kuruluşları ve yerel yönetimler, sendikalar, tedarikçi ve müteahhit firmalar, meslek kuruluşları ve sivil toplum örgütleri, finans kuruluşları, eğitim kurumları, medya kuruluşları ve yerel halk sıklıkla iletişim kurduğumuz paydaşlarımız arasında yer alıyor. Paydaşlarımızla iletişimimizde kurumsal internet sitesi, iletişim formları, sosyal medya, e-posta haberleşmeleri, faaliyet raporları, sürdürülebilirlik raporu, basın bültenleri ve toplantıları, duyurular, karşılıklı görüşmeler, sosyal projeler ve sponsorluklar, dış eğitimler, toplantı ve sunumlar, kurumsal filmler, araştırma ve anketler gibi araçları sistematik biçimde kullanıyoruz.
Merkezi olarak gerçekleştirdiğimiz itibar araştırması, başta müşterilerimiz olmak üzere, yerel ve ulusal medya, mesleki kuruluşlar, sivil toplum örgütleri, finansal kuruluşlar ve kamu kurumları gibi paydaşlarımızın bizimle olan ilişkilerinden memnuniyet düzeyini ölçüp değerlendirmekte kullandığımız temel bir araç niteliğinde.
Etik ihbar kanalları, öneri ve şikâyet sistemleri de çalışanlarımızın yanı sıra müteahhitler tedarikçiler ve yerel halkın erişimine açık olarak kullanıma sunuluyor. Bu kanallar üzerinden iletilen şikâyet ve önerileri dikkatle ele alıyor ve sonuçlandırıyoruz. Petkim ise ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistem Standardını, Entegre Yönetim Sistemi’ne dahil ederek bu kanalların kapsamlı olarak yönetilmesini sağlıyor.
Birleşmiş Milletler tarafından hazırlanan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA), gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerce küresel bir bütünlük içinde acil eylem çağrısında bulunan 17 amacı içeriyor. Birbiriyle yakından ilişkili olan bu amaçlar, tüm dünyanın karşı karşıya kaldığı ana sorunların çözümünü hedefliyor.
SKA’lar yoksulluğun sona erdirilmesi, okyanus ve ormanların korunması, iklim değişikliğiyle mücadele ederken; eşitsizliğin azaltılması ve ekonomik büyümenin teşvik edilmesi gibi çevresel, sosyal ve ekonomik alanlarda da hepimize yol gösteriyor.
Petkim olarak biz de SKA’ları uygulamanın sadece hükümetlerin değil hepimizin sorumluluğu olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda SKA’ların şirketler, sivil toplum kuruluşları ve tüm insanlık tarafından toplu bir eylem odağı olarak kavranması ve uygulanması gerektiğini savunuyoruz.